M

WSC TO MIEJSCE WYJĄTKOWE GWARANTUJĄCE RODZINNĄ ATMOSFERĘ.
DO PRZYJEMNOŚCI GRY W SQUASHA
DODAJEMY PASJĘ I PROFESJONALIZM ORAZ  ZAANGAŻOWANIE CAŁEGO ZESPOŁU.

Obserwuj nas:
Fb        Ins

Sauna

Sauna

Sauna to prawdziwe dobrodziejstwo zarówno dla urody, jak i dla zdrowia. Powoduje intensywne rozgrzanie skóry, pobudza ukrwienie, zmiękcza naskórek. Pocenie wzmaga pracę nerek, dzięki czemu szybciej z organizmu usuwane są zbędne produkty przemiany materii. Naprzemienne ogrzewanie i oziębianie ciała hartuje organizm i stabilizuje układ immunologiczny.

WSKAZANIA DO KORZYSTANIA Z KĄPIELI SAUNOWYCH

  •  zapalenie zatok,
  •  nieżyty oskrzeli,
  •  nadciśnienie tętnicze pierwszego i drugiego stopnia,
  •  zmiany zwyrodnieniowe stawów,
  •  trądzik,
  •  atopowe zapalenie skóry,
  •  reumatyzm.

PRZECIWWSKAZANIA DO KORZYSTANIA Z KĄPIELI SAUNOWCYH

  • choroby serca i układu krążenia,
  • padaczka,
  • choroby nowotworowe,
  • wysokie ciśnienie tętnicze,
  • nadczynność tarczycy,
  • kamica nerkowa,
  • stany zapalne, gorączka,
  • menstruacja,
  • ciąża.

PRZED WIZYTĄ W SAUNARIUM ZAPOZNAJ SIĘ Z NASZYMI WSKAZÓWKAMI:

POBYT W SAUNIE

Pobyt rozpoczynamy od dokładnego umycia całego ciała, aby udrożnić pory skóry i przygotować je do dalszego oczyszczania. Należy zmyć makijaż oraz inne kosmetyki – skóra musi swobodnie oddychać, pot musi być wydzielany na zewnątrz, dzięki czemu nasz organizm oczyści się z toksyn. Należy pamiętać również aby zdjąć biżuterię, zegarki, okulary, kolczyki oraz szkła kontaktowe. Wszystkie te przedmioty nagrzewają się w saunie i mogą poparzyć skórę. Przed wejściem do sauny zalecane jest także ogrzanie stóp – w tym celu nalewamy nieco ciepłej wody do cebrzyków. Z sauny powinniśmy korzystać nago. Pamiętajmy jednak, że zawsze kładziemy się na ręczniku, na nim też trzymamy stopy, po to by nasz pot nie wsiąkał w drewno. Włosy warto zawinąć w ręcznik, aby uniknąć ich nadmiernego przesuszania w gorącym powietrzu sauny.

Początkowo wybieramy najniższą ławę, po zaaklimatyzowaniu się przechodzimy na kolejne poziomy, gdzie panuje wyższa temperatura. Po 10 – 15 minutowej sesji w saunie siadamy na chwilę, aby wyrównać ciśnienie, następnie wychodzimy – najlepiej na świeże powietrze (podczas przebywania w saunie następuje ubytek tlenu, a krótki spacer w ogrodzie sauny znakomicie nas dotleni).

Kolejnym krokiem jest ochłodzenie ciała pod prysznicem i krótki relaks na leżaku.

Podczas jednego pobytu w saunarium powinniśmy dwa lub trzykrotnie powtórzyć cały cykl: nagrzewania, ochładzania i wypoczynku. Sygnałem, ze organizm dobrze reaguje jest intensywne pocenie się. Jeśli czujemy zawroty głowy, kołatanie serca, osłabienie oznacza to, ze pobyt w saunie był zbyt długi.

Podczas wizyty w saunarium zachęcamy do skorzystania z niepowtarzalnych ceremonii zapachowych – zapytaj w recepcji o aktualne godziny seansów.

Ceremonia zapachowa (z niemieckiego aufguss -napar) ceremonia w saunie, polegająca na polewaniu rozgrzanych kamieni wodą z olejkiem zapachowym i rozprowadzeniu ciepłego powietrza po saunie. Ceremonie zapachowe korzystnie wpływają na nasz organizm oraz samopoczucie. Saunowanie połączone z seansem aromaterapeutycznym podnosi wydolność oraz odporność organizmu. Nasze ciało ma większą zdolność do walki z infekcjami. Szybka i duża zmiana temperatur wzmacnia nasz układ immunologiczny. To szczególnie korzystne w przypadku bólów reumatycznych i „łamania w kościach”. Narządy wewnętrzne i mięśnie są bardziej ukrwione i wydajne.

NIEZBĘDNE W SAUNIE

  • do Saunarium zabierz  minimum dwa ręczniki, oraz klapki (pamiętaj jednak, aby klapki zostawiać przed wejściem do sauny),
  • szampon, żel pod prysznic, odżywkę do włosów (użyj ich po kąpieli saunowej, pod prysznicem – na zakończenie wizyty),
  • nigdy nie wchodź do sauny po obfitym posiłku ani na czczo,
  • przed wejściem do sauny oraz w trakcie pobytu nie wolno spożywać alkoholu – niedobór płynów najlepiej uzupełnić popijając wodę, soki owocowe lub warzywne.

 

SAUNOWY SAVOIR – VIVRE

 

  • pamiętaj o zachowaniu ciszy, sauna to miejsce relaksu i nawet rozmowa szeptem może komuś przeszkadzać
  • ze względów higienicznych w saunie suchej całe ciało wraz ze stopami układaj na ręczniku
  • w łaźni parowej ręcznik jest zbędny, a nawet niewskazany (w związku z temperaturą i wilgotnością tam panującą wszelkie materiały po chwili są mokre i ciężkie),
  • przed siadaniem na kamieniach, należy opłukać je wodą,
  • w trakcie pobytu w kabinie saunowej nie spożywaj napojów, nie jedz i nie czytaj,
  • w trakcie pobytu w kabinie saunowej nie korzystaj z kosmetyków (peelingi, maseczki, odżywki) – nałóż je na przygotowaną skórę po opuszczeniu sauny,
  • po wyjściu z sauny skorzystaj z natrysków, zwłaszcza jeżeli planujesz ochłodzić się w basenie,
  • z saun najlepiej korzystać nago lub w okryciu bawełnianym, gdyż okryte ciało nie nagrzewa się równomiernie i hamuje wydzielanie potu, skóra nie oczyszcza się we właściwy sposób, a mokre od potu ubranie drażni skórę i może spowodować odparzenia.

 

Category:
Date:
Cennik:

16 PLN

RABATY: 15 PLN

Użytkownicy kart Multisport, Fit Profit, FITFLEX, programu OK SYSTEM